Berlijn·ontspanning·Persoonlijk·Reizen·Vakantie

Berlijn #1

Processed with VSCO with f2 preset
De komende weken komen er diverse blogs online over mijn avonturen in Berlijn.
Van 26 juli tot 2 augustus ben ik daar op vakantie geweest samen met mijn vriend.

Je zou denken dat 8 dagen in een stad veel te lang is maar in een stad als Berlijn is dat eigenlijk nog te kort maar je benen willen na 8 dagen veel lopen toch echt wel naar huis.

Ben je benieuwd naar wat wij zoal gedaan hebben in Berlijn lees dan verder!
Vandaag heb ik een blog over dag 1.

Dinsdag 26 juli
Dag 1.

Om 4.30uur ging de wekker een beetje vroeg maar we gingen op vakantie dus de tijd maakte ons niet heel veel uit.
Snel wat kleins ontbeten en de laatste spulletjes nog ingepakt.
Moon en Bo (onze katten) nog even geknuffeld en toen gingen we naar mijn ouders want mijn vader zou ons in Amersfoort afzetten voor de trein.

In Amersfoort waren we wat te vroeg de trein wacht tenslotte niet op jou. Gelukkig konden we nog even in de auto blijven zitten. Om 7:15uur zijn we richting de trein gelopen, daar werd omgeroepen dat door het warme weer in Duitsland diverse IC Berlijn treinen waren uitgevallen wegens kapotte airco en we dus tot Bad Bentheim met de Nederlandse Intercity moesten reizen. Lekker dan, we zouden een rechtstreekse verbinding hebben naar Berlijn en nu  moesten we overstappen. Dat was nog niet het ergste want een Nederlandse Intercity betekende ook om 7:30uur een bomvolle trein vol met reizigers die niet naar Berlijn gingen en wij hadden voor de IC Berlijn stoelen gereserveerd.
In eerste instantie was er ook geen plek om te zitten in de trein omdat het zo vol zat dus zaten we op zo’n tussen stukje bij de wc. Wij zijn toen naar de conducteur gegaan en mochten toen eerste klas reizen omdat we gereserveerd hadden voor de IC Berlijn. Dat was wel fijn want om nou zo lang met al onze bagage naast de wc te zitten is ook niks.

Na 6,5 uur reizen kwamen we aan in ons hotel we hebben ons daar even opgefrist, koffers uitgepakt en op gezocht waar we wilden eten.
IMG_0660De tramhalte vlakbij ons hotel.

Het werd SOY een veganistisch restaurant met vietnamees eten. Dat leek ons wel lekker en het was dicht bij Alexanderplatz wat ook wel handig was omdat we om 21:00uur de TV toren in mochten. Over het restaurant komt nog een aparte blog online.

Toen was het alweer tijd om naar Alexanderplatz te wandelen we waren wat vroeg bij de TV toren maar er zat een starbucks naast dus daar hebben we even wat gedronken.
Om iets voor 21:00uur mochten we de TV toren in en je gaat dan eerst door veiligheidspoortjes net als op het vliegveld en daarna met een lift die ontzettend snel gaat naar boven. Toen ik de lift uit stapte kreeg ik gewoon kippenvel van het uitzicht.
Het was de hele dag wat bewolkt geweest in Berlijn maar ’s avonds was het gelukkig mooi helder met hier en daar een prachtig wit wolkje. Omdat we dus de avond ‘tour’ hadden ging ook de zon onder en dat was echt prachtig om te zien.

We hadden een uur de tijd om rond te kijken boven in de toren en we hebben ontzettend genoten van het uitzicht. Na dat uur zijn we weer terug gegaan naar ons hotel en ben ik bijna direct gaan slapen ik was zo ontzettend moe van het reizen.

Maar het uitzicht in de toren was wel een mooie afsluiting van deze eerste vakantie dag.